Kysymys- ja vastauspalvelu

Kysymyksiä liittyen näyttötutkintoihin voit esittää
asiantuntijoillemme luomalla tunnuksen.

Luo uusi tunnus »

#1 12-11-2014 11:48:57

vierailija
Vieras

Valmistuneiden tiedot

Onko olemassa jotakin valtakunnallista "rekisteriä" valmistuneista? Utelias olen siksi, koska itse odottelen paraikaa papereita, enkä tiedä, ehtivätkö paperini edelliseen tutkintotoimikunnan kokoukseen vai onko valmistumiseni "virallista" vasta seuraavassa tutkintotoimikunnan kokouksessa. Kuinka pian kokouksen jälkeen tutkintotodistus lähetetään opiskelijalle? Koulun sivuilta olen löytänyt vain nuorisopuolelta valmistuneiden tiedot

#2 12-11-2014 11:49:05

admin
Administrator

Re: Valmistuneiden tiedot

Ei ole olemassa valtakunnallista rekisteriä tutkinnon suorittajista. Tiedot ovat tutkintotoimikuntien kokouspöytäkirjoissa ja niiden liitteissä, jotka toimikuntakauden jälkeen arkistoidaan.
Tutkinnon järjestäjän tehtävänä on arkistoida kopiot tutkintotodistuksista.
Toimikunta kokouksen ja todistuksien allekirjoituksen jälkeen toimittaa ne välittömästi tutkinnon järjestäjälle, jonka tehtäväksi jää toimittaa todistus tutkinnon suorittajalle.
Opetushallitus on kehittämässä osaamisrekisteriä eli tietokantaa, johon tallentuu henkilön koko opiskelu- ja tutkintojen suoritushistoria.
Sinun täytyy olla yhteydessä tutkinnon järjestäjään ja tiedustella todistustasi tai sen vaihetta heiltä.

Poissa

Laudan alaosa